Conducerea Spitalului Județean de Urgență (SJU) Buzău a luat decizia de a introduce cursuri de comunicare pentru angajații unității, inclusiv pentru medici, pentru a gestiona relația cu pacienții și aparținătorii acestora.
La nivelul celei mai mari unități medicale din județ a fost introdus un chestionar de evaluare a satisfacției pacienților pentru secțiile Ambulatoriu, Unitatea de Primiri Urgențe (UPU) și spital în vederea aprecierii serviciilor și îngrijirilor medicale de care bolnavii au beneficiat pe timpul în care au fost internați. Pentru a transparentiza activitatea și a ține la curent aparținătorii pacienților, va fi operaționalizată și o aplicație prin intermediul căreia se va putea cunoaște traseul medical al fiecărui pacient.
”Este activă o aplicație cu acces din fiecare salon, cât și la nivel de site al spitalului, aplicație care permite oricărui pacient al spitalului sau aparținător să completeze acest chestionar de satisfacție al pacientului, în așa fel încât noi să putem avea o analiză obiectivă în ceea ce privește gestionarea relației cu aparținătorii și pacienții. Mai este vorba despre acea aplicație care va gestiona partea de informare directă cu aparținătorii pacienților noștri în așa fel încât, la o anumită perioadă, să se transmită o informație cu privire la traseul pacientului în unitatea sanitară. Această aplicație va funcționa atât la UPU, cât și la nivel de spital”, a transmis managerul SJU Buzău, Sorin Pătrașcu.
Chestionarele nu permit identificarea celor care le completează, datele sunt confidențiale și sunt colectate în vedere îmbunătățirii serviciilor medicale.
Totodată, angajații unității spitalicești vor urma cursuri de comunicare pentru a gestiona relația cu pacienții și aparținătorii acestora.
”Pentru ceea ce presupune o schimbare a atitudinii la nivel de comportament al spitalului ne-am întâlnit cu brancardierii, îngrijitoarele, infirmieri, asistenți, ne-am arătat disponibilitatea și avem discuții cu un formator de cursuri care va asigura o formare profesională, sub aspectul comunicării la nivel de spital a acestei relații cu pacienții și cu aparținătorii. Vom avea cursanți informați la ultimul stadiu din punct de vedere al comunicării. Vor participa la cursuri absolut toți salariații spitalului care gestionează relația pacientului sau aparținătorului (…), inclusiv medici. Este un curs care, până la urmă, este natural să fie organizat la nivelul angajatorului”, a mai spus Sorin Pătrașcu.
De-a lungul timpului, la nivelul SJU au existat cazuri medicale care au generat tensiuni între personalul medical și aparținători sau pacienți, fiind nevoie de intervenția agenților de pază sau a forțelor de ordine. AGERPRES
Sursă foto: Spitalul Judeţean de Urgenţă Buzău – Facebook