Contribuția farmaciștilor la sprijinirea pacienților pentru un control sporit asupra sănătății

May 23, 2024 | Noutăţi

Farmaciștii pot contribui la sprijinirea pacienților pentru un control sporit asupra sănătății, având un rol proactiv în procesul de îngrijire centrată pe pacient.

Se estimează că piața globală a farmaciilor individuale va crește cu peste 40% din 2022 până în 2032, în mare parte determinată de nevoia crescută de medicamente și servicii pentru tratarea afecțiunilor cronice precum diabetul, bolile cardiovasculare și tulburările respiratorii. Această cerere în creștere prezintă o oportunitate semnificativă pentru farmaciile independente de a-și extinde rolul ca furnizori de servicii medicale, având totodată un impact pozitiv asupra rezultatelor pacienților.

Pentru a valorifica această oportunitate, farmaciștii pot viza câteva strategii cheie:

1. Îmbunătățirea aderenței la medicamente

Una dintre cele mai semnificative moduri prin care farmaciile pot îmbunătăți rezultatele pacienților – în special pentru pacienții cu afecțiuni cronice complexe – este stimularea aderenței la tratament. Aderența la tratament pentru afecțiunile cronice înregistrează o rată de până la 50%, iar rata scade atunci când pacienții întâmpină bariere în accesul și administrarea medicamentelor. Există mai multe moduri în care farmaciștii pot sprijini o aderență îmbunătățită la tratament:

  • Colaborarea cu pacienții pentru a optimiza regimul de tratament;
  • Oferirea de informații bazate pe dovezi, consiliere și sprijin continuu;
  • Asigurarea continuității tratamentului după externarea din spital;
  • Accesul la o îngrijire personalizată a pacientului, care să conțină aplicații proactive de comunicare cu pacientul și instrumente digitale, cum ar fi codurile QR, pentru a îmbunătăți implicarea pacientului;
  • Informarea pacienților despre medicamentele generice cu prețuri mai mici pentru a-i ajuta să gestioneze costurile.

2. Implicarea următoarelor generații de consumatori

O altă oportunitate pentru farmaciști de a îmbunătăți rezultatele pe termen lung asupra sănătății este dată de împuternicirea următoarei generații de consumatori, astfel încât consumatorii să adopte o abordare proactivă a asistenței medicale. Potrivit sondajului Wolters Kluwer Pharmacy Next pentru consumatori din 2023, mai mult de jumătate dintre Gen Z și Millennials (56% și, respectiv, 54%) au vizitat o farmacie locală pentru a primi îngrijiri non-urgente în ultimul an. Datorită generațiilor mai tinere care se bazează deja pe farmacii ca furnizori de asistență medicală primară, farmaciile pot câștiga loialitate în rândul clienților tineri, oferind o îngrijire adecvată, accesibilă și personalizată.

3. Abordarea provocărilor din industria farmaceutică

În timp ce farmaciile sunt pregătite să devină centre de îngrijire în cadrul sistemului de sănătate, acestea se confruntă cu o serie de obstacole. Obstacolele sunt date de prețurile medicamentelor eliberate pe bază de rețetă, lipsa de personal și epuizarea continuă a farmaciștilor. Farmaciile caută soluții pentru a crește eficiența și productivitatea, pentru a reduce sarcinile administrative, pentru a păstra cei mai buni angajați și pentru a ajuta farmaciștii să ofere cel mai înalt nivel de servicii și îngrijire a pacienților.

În plus, în timp ce digitalizarea și automatizarea ajută farmaciile să abordeze lipsa de personal și să îmbunătățească experiența consumatorului, apar probleme privind securitatea cibernetică. În 2023, 88% dintre organizațiile de asistență medicală au suferit cel puțin un atac cibernetic. Pentru a reduce riscul de întrerupere a activității, farmaciile trebuie să ia în considerare funcțiile legate de securitate atunci când selectează o platformă și să ia măsuri pentru a aborda orice vulnerabilitate internă a aplicațiilor software.

Sursa informațiilor: www.wolterskluwer.com

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA

ÎNSCRIE-TE ÎN COMUNITATE

Alătură-te Comunității și susține Programul CRED în Medicină!

INFOGRAFICE