„Comunicarea și relaționarea în asistența medicală”, tema celui mai recent webinar CRED în Medicină 

Feb 28, 2024 | Noutăţi

Peste 1000 de asistenți medicali din România au participat, alături de Dr. Cristina Chiriac, asistent medical principal licențiat, doctor în medicină, evaluator servicii medicale și Ada Palea, Director General, NORD – Grupul Medical Provita, la webinarul „CRED în Medicină”: Comunicarea și relaționarea în asistența medicală. Rolul esențial al asistenților medicali în îmbunătățirea experienței pacientului. Ines Nerina, blogger, antreprenor, președintele Asociației Type 1 Dreamer, a fost gazda întâlnirii digitale desfășurate joi, 22 februarie, ora 15.00, pe ZOOM. 

CRED în Medicină este un program care are la bază 4 elemente esențiale, ce se regăsesc în drepturile pacientului. Vorbim despre Comunicare, Respect, Etică și Demnitate, principii care ar trebui să se regăsească în orice interacțiune pe care orice pacient și aparținător o are cu sistemul medical. Aceasta este una dintre declarațiile făcute de Ada Palea în cadrul webinarului.  

Ada Palea a prezentat cele 4 valori care alcătuiesc acronimul CRED: Comunicarea este considerată o valoare fundamentală pe care trebuie să o aibă orice sistem medical eficient. Trebuie să fie o comunicare deschisă atât cu pacientul, cât și cu aparținătorii, trebuie să fie bidirecțională și în ajutorul pacientului. Respectul stă la baza oricărei relații, fiind fundamentul unei relații corecte între pacient, aparținător și medic. Etica se referă la acționa în mod corect și moral în toate aspectele relației pacient/aparținător și medic. Demnitatea trebuie să fie o normalitate și nu un privilegiu.” 

Scopul programului: „Să readucem medicina românească acolo unde îi este locul.” 

„În momentul de față, sistemul medical este la cel mai jos nivel de încredere și ca atare, noi considerăm că nu mai avem opțiuni, nu mai putem aștepta, trebuie să facem o schimbare, pentru că trebuie să creștem încrederea pacienților în sistem și trebuie să readucem medicina românească acolo unde îi este locul”, a precizat Ada Palea. 

Importanța comunicării și relaționării empatice în asistența medicală, explicată de Dr. Cristina Chiriac 

„Când pacientul accesează serviciile de sănătate, simte că își încredințează viața în mâinile profesioniștilor din sănătate. El trebuie să aibă încredere și ține doar de personalul medical să reușească să capteze atenția și încrederea acestuia. Noi, ca și profesioniști, trebuie să avem capacitatea să comunicăm cu el, să-i explicăm că trebuie să urmeze un anumit regim alimentar, să facă tratamentul pentru a putea să revină la starea lui anterioară”, explică Dr. Cristina Chiriac. 

În relația cu pacientul este bine să-i acordați timp să-l faceți să se simtă valorizat, să-i acordați încredere, iar încrederea o câștigați ascultându-l activ. Empatia se poate învăța, putem să învățăm să fim altfel, a concluzionat Cristina Chiriac.  

____

Webinarul „CRED în Medicină”: Comunicarea și relaționarea în asistența medicală. Rolul esențial al asistenților medicali în îmbunătățirea experienței pacientului a fost organizat în cadrul platformei EventsMax.ro, cu suportul Nord – Grupul Medical Provita.

Programul „CRED în Medicină” susține și promovează standarde înalte de Comunicare, Respect, Etică și Demnitate în practica medicală.

Pentru mai multe informații despre Program, vizitați www.credinmedicina.ro.

URMĂREŞTE-NE ÎN SOCIAL MEDIA

ÎNSCRIE-TE ÎN COMUNITATE

Alătură-te Comunității și susține Programul CRED în Medicină!

INFOGRAFICE

INFOGRAFIC: Depășirea celor mai frecvente bariere de comunicare

INFOGRAFIC: Depășirea celor mai frecvente bariere de comunicare

Depășirea barierelor de comunicare contribuie la implicarea pacienților, ajută la îmbunătățirea rezultatelor și promovează crearea unui mediu mai incluziv, centrat pe pacient. Infograficul următor prezintă 3 tehnici și strategii pe care cadrele medicale le pot folosi...