Cercetătorii de la Universitatea din Texas – Arlington, axați pe comunicarea centrată pe pacient, au descoperit că femeile care au simțit că îngrijorările lor sunt ascultate de profesioniștii din sănătate, au avut rezultate mai bune comparativ cu cele care nu s-au simțit auzite.
Tiffany Kindratt și Kyrah Brown, profesori asistenți de sănătate publică la Colegiul de Nursing și Inovare în Sănătate, și Grace E. Brannon, profesor asistent de comunicare la Colegiul de Arte Liberale, au fost coautorii studiului publicat în jurnalul PEC Innovation.
Cercetarea lor a analizat aspecte ale comunicării centrate pe nevoile pacientului.
Folosind date din sondajul Medical Expenditure Panel Survey, cercetătorii au examinat feedback-ul a aproape 500 de femei însărcinate, cu vârste cuprinse între 18 și 45 de ani, care trăiesc cu diabet. Rezultatele au arătat că pacienții care au experimentat o comunicare optimă, centrată pe pacient, au avut mai multe șanse să adere la un regim de îngrijire a diabetului.
„Am descoperit că pentru pacienți cele mai importante aspecte ale comunicării au fost sentimentele de a fi ascultați și de a petrece suficient timp cu ei”, a spus Kindratt.
Cercetătorii speră ca descoperirile lor să facă lumină asupra modului în care abordarea precoce a diabetului poate duce la o sarcină sănătoasă.
„Îngrijirea diabetului centrată pe pacient este asociată cu un management mai bun al bolii. Dacă putem înțelege cum putem să îmbunătățim acest lucru, atunci mai multe femei cu diabet zaharat pot fi mai sănătoase în timpul sarcinii”, declară Kyrah Brown.
Sursa informațiilor: www.uta.edu